Концерт сучасної академічної музики в
залі, заповненому глядачами. Молоді люди 20-30 років без музичної освіти і не з
«сакральних» мистецьких кіл проводять вечір у залі філармонії, а не в нічному
клубі … Ще 10 років тому, коли академічною музикою цікавилися, в основному,
самі музиканти, а твори сучасних композиторів виконувалися тільки на
«спеціальних» фестивалях, це здавалося б чимось неймовірним. Але саме так усе
виглядало 25 травня на концерті «Ухо-ансамблю» в філармонії. Завдяки музичній
агенції «Ухо», яка організувала цей концерт, слухати нову академічну музику
стало цікаво і навіть модно.
Це був 82-ий концерт, проведений
«Ухом» в Києві і перший – у залі філармонії. Диригував італієць Луїджі Ґаджеро.
Також він виконав два твори Еліота Картера для соло литавр. Соло флейти у п’єсі Тосіо Хосокави грав
ще один музикант з Італії, Маріо Каролі. Сам «Ухо-ансамбль» складається з
українців. Колектив невеликий за складом, але всі його учасники – музиканти з
великою майстерністю.
Лірично-споглядальна музика японських
композиторів Тору Такеміцу і Тосіо Хосокава чергувалася з яскравими концертними
творами Еліота Картера, Едґара Вареза та Паскаля Дюсапена, а ще – з
перестановками інструментів і стільців на сцені майже після кожного твору. Публіка
терпляче чекала і спостерігала за усіма перестановками. Навіть здавалося, що
усі ці паузи між номерами створюють якусь особливу, неформальну атмосферу в
залі.
Один з найяскравіших творів вечора –
п’єса «Integrales»
Едґара Вареза для духових і ударних інструментів. Мені вона нагадує колаж:
велике барвисте панно з різними елементами, кожен з яких цікавий сам по собі. В
«Integrales» багато коротких тем-соло, на яких можна помилуватися звучанням
різних інструментів і відчути майстерність виконавців. Крім самої музики новим
і незвичним було розташування музикантів на сцені. Чотири музиканти з різними
ударними інструментами стояли не поруч, а в протилежних частинах сцени.
Взагалі, для нової академічної музики розташування музикантів, віддаленість і
напрямок звуку мають важливе значення. (Хоча, в традиційних концертних залах часом
багато вирішує місце, з
якого слухач найкраще чує ті інструменти, ближче до яких сидить).
Також з великим теплом публіка прийняла «Voyage V» Тосіо Хосокави.
Саме в цьому творі соло флейти виконував Маріо Каролі. Після невгамовних
аплодисментів Маріо Каролі сольно виконав ще один твір – «Syrinx» Клода Дебюссі.
Цей концертний рік був стартовим для
«Ухо-ансамблю». У червні минулого року агенція «Ухо» тільки починала відбір
музикантів для нового колективу. Попереду – запис диску і багато цікавих
проектів, на які з нетерпінням чекають шанувальники сучасної музики.
Немає коментарів:
Дописати коментар