понеділок, 30 травня 2016 р.

Концерт «Ухо –ансамблю» у філармонії.

Концерт сучасної академічної музики в залі, заповненому глядачами. Молоді люди 20-30 років без музичної освіти і не з «сакральних» мистецьких кіл проводять вечір у залі філармонії, а не в нічному клубі … Ще 10 років тому, коли академічною музикою цікавилися, в основному, самі музиканти, а твори сучасних композиторів виконувалися тільки на «спеціальних» фестивалях, це здавалося б чимось неймовірним. Але саме так усе виглядало 25 травня на концерті «Ухо-ансамблю» в філармонії. Завдяки музичній агенції «Ухо», яка організувала цей концерт, слухати нову академічну музику стало цікаво і навіть модно.

Це був 82-ий концерт, проведений «Ухом» в Києві і перший – у залі філармонії. Диригував італієць Луїджі Ґаджеро. Також він виконав два твори Еліота Картера для соло литавр. Соло флейти у п’єсі Тосіо Хосокави грав ще один музикант з Італії, Маріо Каролі. Сам «Ухо-ансамбль» складається з українців. Колектив невеликий за складом, але всі його учасники – музиканти з великою майстерністю.


Лірично-споглядальна музика японських композиторів Тору Такеміцу і Тосіо Хосокава чергувалася з яскравими концертними творами Еліота Картера, Едґара Вареза та Паскаля Дюсапена, а ще – з перестановками інструментів і стільців на сцені майже після кожного твору. Публіка терпляче чекала і спостерігала за усіма перестановками. Навіть здавалося, що усі ці паузи між номерами створюють якусь особливу, неформальну атмосферу в залі.
Один з найяскравіших творів вечора – п’єса «Integrales» Едґара Вареза для духових і ударних інструментів. Мені вона нагадує колаж: велике барвисте панно з різними елементами, кожен з яких цікавий сам по собі. В «Integrales» багато коротких тем-соло, на яких можна помилуватися звучанням різних інструментів і відчути майстерність виконавців. Крім самої музики новим і незвичним було розташування музикантів на сцені. Чотири музиканти з різними ударними інструментами стояли не поруч, а в протилежних частинах сцени. Взагалі, для нової академічної музики розташування музикантів, віддаленість і напрямок звуку мають важливе значення. (Хоча, в традиційних концертних залах часом багато вирішує місце, з якого слухач найкраще чує ті інструменти, ближче до яких сидить).

Також з великим теплом публіка прийняла «Voyage V» Тосіо Хосокави. Саме в цьому творі соло флейти виконував Маріо Каролі. Після невгамовних аплодисментів Маріо Каролі сольно виконав ще один твір – «Syrinx» Клода Дебюссі.

Цей концертний рік був стартовим для «Ухо-ансамблю». У червні минулого року агенція «Ухо» тільки починала відбір музикантів для нового колективу. Попереду – запис диску і багато цікавих проектів, на які з нетерпінням чекають шанувальники сучасної музики.

Немає коментарів:

Дописати коментар